درباره کارگاه‌‏ها‏ی آموزشی در آمریکا

مقدمه‌ای بر تاریخ شفاهی

ترجمه: ناتالی حقوردیان

15 مرداد 1394


 

اشاره: برپایی کارگاه‌های آموزشی تاریخ شفاهی از رایج‌ترین روش‌های تعمیم تاریخ شفاهی در میان مردم، علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان است. در کشور ما نیز از این دست کارگاه‌ها، بیشتر در حوزه ‌های تخصصی چون دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار می ‌شود. برپایی این کارگاه‌ها به لحاظ پژوهشی اقتضائاتی دارد که در پاره‌ای از کارگاه‌های برگزار شده رعایت نشده و یا دست کم روشمند و مطابق با معیارها و روش‌های دانش پژوهانه دانشگاهی نبوده‌ اند. بخشی از این موضوع مربوط به نقش کمرنگ (و در نگاهی بدبینانه بی‌رنگ) دانشگاه‌های کشورمان در این حوزه است. آنچه در این نوشتار مورد توجه قرار گرفته است، معرفی استادان و کارگاه‌های تاریخ شفاهی امسال (میلادی) در انجمن تاریخ شفاهی آمریکاست که با سابقه‌ترین این انجمن‌ها در جهان است. در این معرفی در می‌یابیم که نوع موضوعات مطرح در آنجا چگونه است و استادان مدرس در چه حدی از تخصص و تجربه قرار دارند و سوابق تألیفی آنها چگونه است.

 

کارگاه مقدماتی

کارگاه مقدماتی، بازبینی هنر و علم تاریخ شفاهی از ایدۀ اولیه تا محصول نهایی است. این کارگاه آموزشی در سه زیر مجموعۀ تاریخ شفاهی به بررسی جنبه‌های خاص می‌پردازد: پیش از مصاحبه، مصاحبه و پس از مصاحبه که شامل برنامه‌ریزی طرح، فناوری، منابع مالی، سؤالات و سؤالات پیگیری، روش انتشار، نمایه یا پیاده‌سازی، چاپ و سایر موضوعات جالب برای شرکت‌کنندگان.

علاوه بر این، اساتید کارگاه آموزشی، در صورتی که زمان کافی در دست باشد، تمرینات تعاملی جهت بهبود مهارت‌های شنیداری و مصاحبه‌گری انجام خواهند داد.

 

استادان: تروی ریوزTroy Reeves تا 2007 مدیر برنامه تاریخ شفاهی در دانشگاه ویسکانسین- مدیسون بوده است. از سال 1999 تا 2006 نیز مدیریت مرکز تاریخ شفاهی آیداهو در بویسBoise را بر عهده داشته است. ریوز در این دو مقام کاری ناظر بر اجزاء کلیدی مدیریت برنامه تاریخ شفاهی، شامل گردآوری و جمع‌آوری مصاحبه‌های ضبط شده تاریخ شفاهی و همچنین ارتباطات و همکاری با افراد علاقه‌مند (چه در سطح ایالتی و چه فراتر از آن) در زمینۀ هنر و علم تاریخ شفاهی بوده است. علاوه بر این وظایف مدیریتی، او مدیریت تقریباً بیست طرح تاریخ شفاهی در ویسکانسن و آیداهو را بر عهده داشته است که در آنها عناوین بی شماری همچون تاریخ فرهنگی، سیاسی و زیست محیطی مطرح شده‌اند. همچنین آثار او در مجله‌های تاریخی مانند فصل‌نامه تاریخ غربWestern Historical Quarterly، تاریخ‌نگار مردمیThe Public Historian، و مجله تاریخ شفاهیOral History Review منتشر شده‌اند.

 

در کنار این طرح‌ها و مقالات چاپی، ریوز نقش رهبری در انجمن تاریخ شفاهی داشته و اخیراً به عنوان رئیس هماهنگی‌های محلی برای جلسۀ سالانه 2014 را بر عهده دارد که در مدیسون برگزار می‌شود. از ژانویۀ 2012، ریوز سردبیر مجله تاریخ شفاهی، مجلۀ تاریخ شفاهی ایالات متحده نیز هست. در این مقام، او بر عملیات روزانۀ مجله از جمله ابتکارات رسانه‌های اجتماعی نظارت دارد. او با گروه تحریریه و نویسندگان مجله تاریخ شفاهی نیز همکاری می‌نماید تا مطالب مالتی مدیا (چند رسانه‌ای) (سمعی و بصری) به مقالات مجله اضافه شوند.

 

جنیفر ای. کرامرJennifer A. Cramer مدیر مرکز تی. هَری ویلیامزT. Harry Williams برای تاریخ شفاهی است. او بر تمام طرح‌های تاریخ شفاهی کتابخانه‌های دانشگاه ایالتی لوئیزیانا نظارت داشته و مجموعه‌ای از تاریخ شفاهی را در اختیار دارد که شامل بیش از 4،000 مصاحبه بوده و این طرح‌ها بر رشد و توسعۀ جمع‌آوری و کلیۀ جنبه‌های مربوط به دسترسی و حفظ این مجموعه‌ها تمرکز دارند. کرامر مسئولیت گردآوری مجموعه‌ها و بسترسازی جهت مشارکت با سازمان‌ها، افراد، گروه‌های اجتماعی و سازمان‌هایی را بر عهده دارد که ذهنیت مشابه دارند. او بر پردازش مجموعه‌ها از جمله دستیابی، پیاده‌سازی، ایجاد بازیاب‌گرها [ابزاری که برای بازیابی و جست‌وجوی اطلاعات به کار می‌روند]، دیجیتال‌سازی داخلی، حفظ، ارائه خدمات مرجع و هماهنگی دسترسی دیجیتال به مجموعه‌های تاریخ شفاهی نظارت دارد. او مسئول برنامه‌ریزی عمومی برای برنامه‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها، برنامه‌ریزی مراسم و تولید پادکست است. از دیگر وظایف او می‌توان به موضوع بودجه و رشد و توسعۀ فعالیت‌ها، تأمین منابع مالی، دریافت مجموعه‌های اهدایی و کمک در قالب همکاری به کتابخانه‌های دانشگاه ایالتی لوئیزیانا به عنوان رئیس بخش اشاره کرد. کارمر از سال 2010 در سردبیری بازبینی مطبوعات برای بازبینی تاریخ شفاهی نیز مشغول به کار بوده است و از سال 2000 نیز عضو فعال انجمن تاریخ شفاهی بوده است.

 

 

کارگاه «تقسیم ثروت: آوردن تاریخ شفاهی در بین عموم»

پس از انجام مصاحبه‌های تاریخ شفاهی، چگونه می‌توانید داستان‌ها و صداهایی را که ضبط کرده‌اید با دیگران با اشتراک بگذارید؟ بیاموزید که چگونه تاریخ شفاهی را به شیوه‌هایی خلاق و مشارکتی به میان مردم بیاورید تا بتوانید طیف گسترده‌ای از مخاطبین را فراتر از بایگانی در آن جای دهید.

در این کارگاه، دانشکده برنامه تاریخ شفاهی جنوبی و کارکنان شرکت کنندگان را با نمایشگاه‌ها‌ی عمومی و دیجیتالی، پادکست‌ها‌ و عملکردها و برگزیده‌ها‌یی از نمونه‌ها‌ی دانشگاه کالیفرنیای شمالی در چپل هیل آشنا می‌کنند. شرکت کنندگان می‌آموزند که چگونه طرح‌ها‌ی تاریخ شفاهی مردمی خود را در دنیای فیزیکی و دیجیتالی طراحی کنند که شامل کلیات طراحی تا مسئولیت‌ها‌ی خاص جزئی مانند ویرایش کلیپ‌ها‌ی صوتی برای پادکست، ایجاد رمزهای QR، ایجاد مفاد بصری برای نمایش و ایجاد ایستگاه‌ها‌ی شنیداری تعاملاتی در جاهایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند صداهای مجموعۀ تاریخ شفاهی شما را گوش فرا دهند. اساتید کارگاه‌ها‌ تنوع سکوهای موجود مانند SoundCloud، Paperless Post و Word Press فرا می‌دهند تا در برگزاری مصاحبه‌ها‌ی تاریخ شفاهی و انتشار رویدادهای ویژه از آن استفاده شود.

 

استادان: جیسی وُس JaycieVos ‌مسئول بایگانی و هماهنگ‌کننده مجموعه‌ها‌ی برنامه تاریخ شفاهی جنوبی در دانشگاه کالیفرنیای شمالی در چپل هیل است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشتۀ علوم کتابداری از دانشگاه کارولینای شمالی‌ در سال 2013 است. تحقیقات او بر توضیحات آرشیوی و استانداردهای فراداده‌ها‌ در مجموعه‌ها‌ی تاریخ شفاهی و همچنین امکان استفاده و دسترسی به مجموعه‌ها‌ی دیجیتالی استوار است. او در کنفرانس‌ها‌ی مختلف سخنرانی‌ها‌یی در مورد آرشیوهای دیجیتالی، فراداده‌ها‌، نمایشگاه‌ها‌ی گردآوری شده و ابزار دسترسی دیجیتالی ارائه کرده است. در بهار 2014، وُس نمایشگاهی را برگزار نمود که در آن چهلمین سالگرد برنامه تاریخ شفاهی جنوب در کتابخانه ویلسون دانشگاه کارولینای شمالی‌ برگزار شد.

 

ملیندا مینور اووریMalinda Maynor Lowery ‌استادیار تاریخ در دانشگاه کارولینای شمالی‌- چپل هیل و مدیر برنامه تاریخ شفاهی جنوبی است. اولین کتاب وی به نام سرخپوستان لامبی در جیم کرو ساوث: نژاد، هویت و برداشت یک ملت (2010) Jim Crow South: Race, Identity, and the Making of a Nation در انتشارات دانشگاه کارولینای شمالی‌ چاپ شد و چندین جایزه دریافت کرد. وی اخیرا بر پژوهش سرخپوستان لامبی: کشمکش آمریکایی، تحقیقی در تاریخ لامبی از سال 1521 تاکنون کار می‌کند که طیف مخاطبین آن بسیار گسترده است. او همچنین فیلم‌ها‌ی مستند تهیه می‌کند که اخیرترین آن تهیه کنندگی زندگی یک سرآشپز و خشونت خصوصی است.

 

راشل اف. سیدمانRachel F. Seidman ‌دارای مدرک دکتری از دانشگاه ییل و دستیار مدیر برنامه تاریخ شفاهی جنوبی در دانشگاه کالیفرنیای شمالی چپل هیل و استادیار تاریخ و مطالعات زنان و جنسیت است. نویسندۀ جنگ داخلی: تاریخ در اسناد (انتشارات دانشگاه آکسفورد، 2001)The Civil War: A History in Documents (Oxford University Press, 2001) و مقالات تحقیقاتی در مورد فعالیت‌ها‌ی زنان در جنگ داخلی است و اخیراً، مقاله‌ای با عنوان «چه کسی به فمینیسم نیاز دارد؟ درس‌هایی از جهان دیجیتال» را در ‌مطالعات فمینیستیFeminist Studies منتشر نموده است. او اخیراً در حال نوشتن کتابی بر اساس مصاحبه‌ها‌ی تاریخ شفاهی با فعالان فمینیست جوان در جهان دیجیتالی است. سیدمان منابع مالی طرح ماکسی: زنان و رهبران برای تغییر اجتماعی The Moxie Project: Women and Leadership for Social Change را تأمین نموده و کارگردانی آن را بر عهده دارد و همچنین در برنامه مطالعات زنان در دانشگاه دوک Duke ‌تدریس می‌نماید.

 

سث کاتچ Seth Kotch ‌استادیار مطالعات آمریکایی در دانشگاه کارولینای شمالی‌- چپل هیل است. او تحقیقاتی در زمینۀ تلاقی برخی حوزه‌ها و نظام‌ها، برجسته‌ترین تاریخ مدرن آمریکایی، علوم انسانی دیجیتالی و تاریخ شفاهی انجام می‌دهد. کاتچ یکی از نویسندگان مقاله «قانون عدالت نژادی و کشمکش طولانی نژاد و مجازات مرگ در کالیفرنیای شمالی» (بازبینی قوانین کالیفرنیای شمالی، 2010) “The Racial Justice Act and the Long Struggle with Race and the Death Penalty in North Carolina” (North Carolina Law Review, 2010 است. طرح‌های دیجیتالی او شامل «ترسیم نهضت طولانی زنان»“Mapping the Long Women’s Movement,” ، تلاش در جهت توانمندسازی محققان جهت کشف تاریخ شفاهی به شیوه‌های جدید است. او محقق ارشد «رسانه و جنبش» است که این طرح از سوی وقف ملی برای علوم انسانی حمایت مالی می‌شود و تلاش می‌کند تا نقش خبرنگاران و مطبوعات را در نهضت حقوق مدنی طی دهۀ 60 و پس از آن بهتر درک کند.

 

 

کارگاه «مقدمه‌ای بر تاریخ شفاهی (ویدیوی دیجیتالی)»

این کارگاه آموزشی اصول اولیه را برای شرکت کنندگان توضیح داده و مقدمه‌ای کاربردی بر تاریخ شفاهی به صورت ویدیوی دیجیتالی است. ابتدا به صورت خلاصه به اصول اولیۀ روندهای تاریخ شفاهی از جمله مزایا و مضرات ضبط ویدیویی و نحوۀ تأثیرگذاری ویدیو بر رابطۀ مصاحبه گر/ مصاحبه کننده پرداخته می‌شود. سپس به بحث و گفت‌وگو و نمایش مفادی در رابطه با فناوری (دوربین‌ها‌ و تجهیزات جانبی)؛ ویدیوگرافی اولیه برای مصاحبه‌ها‌ی نشسته و همچنین فیلمبرداری از محل؛ انتخاب محل مناسب برای فیلمبرداری؛ ضبط صدا با کیفیت بالا برای ویدیو (گزینۀ میکروفون و جای‌گذاری آن)؛ نور پایۀ موجود و فرایند نور سه نقطه؛ و ذخیره رسانه‌های ویدیویی؛ مهاجرت و حفاظت پرداخته می‌شود. تأکید اصلی بر کیفیت بالا، هزینه کم برای افراد و مؤسسات است.

استادان: جرالد ذهاویGerald Zahavi استاد تاریخ و مدیر مطالعات مستند و برنامه‌ها‌ی تاریخ مردمی دانشگاه ایالتی نیویورک ‌در البنیAlbany است. او سردبیر سابق مجله تاریخ چند رسانه‌ایThe Journal for MultiMedia History و مدیر و یکی از تولیدکنندگان تاریخ سخنگو است که یک برنامه رادیویی و مرکز تولید دانشگاه ایالتی نیویورک‌ است. ذهاوی، تاریخ کار و تجارت، تاریخ مردمی تطبیقی، مطالعات مستند، تاریخ شفاهی و ویدیویی، تولید مستندات سمعی/ بصری تاریخی و تولید فیلم/ ویدیوهای مستند تدریس می‌نماید. او در حال حاضر در حال تکمیل یک فیلم مستند و پایگاه الکترونیک در رابطه با حزب کمونیست در دهه 20 و اوایل دهه 30 در مونتانا با عنوان «مونتانای سرخ» است.

 

سوزان مک کورمکSusan McCormick سخنران معاونت تاریخ دانشگاه ایالتی نیویورک در البنی‌ است که در آنجا نیز دوره‌ها‌ی مقدماتی تاریخ شفاهی و مطالعات مستند را تدریس می‌نماید. او در این زمینه تحقیق می‌کند که چگونه می‌توانیم از فناوری‌ها‌ی نوظهور و رسانه‌ها‌ی جدید برای اشاعه تاریخ – خصوصاً تاریخ شفاهی – در میان طیف گسترده‌ای از مخاطبان برای بیش از 15 سال استفاده کرد. او یکی از سردبیران هیأت سردبیران بازبینی تاریخ شفاهی و یکی از تولیدکنندگان تاریخ سخنگو Talking History، www.talkinghisory.org و یکی از سردبیران پایه‌گذار مجله تاریخ چندرسانه‌ای است.

 

 

کارگاه «تاریخ شفاهی و قانون»

گسترش کاربرد تاریخ شفاهی خوشبختانه فارغ از مسائل و مشکلات قانونی بوده است. این شرایط تابع دلایل گوناگونی است اما مهم‌ترین دلیل این است که اکثر تاریخ نویسان شفاهی بر اصول اخلاقی حرفه‌ای و اتخاذ روندهای قانونی صحیح تأکید دارند. هدف این کارگاه آموزشی معرفی مسائل قانونی عمده به شرکت‌کنندگان است که نویسندگان تاریخ شفاهی باید از آنها مطلع بوده و بهترین ابزاری را معرفی می‌نماید که با استفاده از آنها می‌توانند روندهای قانونی صحیح را اجرا کنند. عناوینی که در این دوره به آنها پرداخته می‌شود شامل توافقات انتشار قانونی، چالش‌ها‌ی محدودیت‌ها‌ی مصاحبه، افترا، تجاوز به حریم خصوصی، حق چاپ و اینترنت هستند. کارگاه آموزشی به گونه‌ای طراحی شده است تا شرکت‌کنندگان سؤالات خود را مطرح نموده و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

استاد: جان ای نوئنشواندرJohn A. Neuenschwander  دکترای خود را در سال 1971 از کیس وسترن رزرو Case Western Reserve و دکترای حرفه‌ای خود را از دانشکده شیکاگو – کنت در رشتۀ وکالت در سال 1983 دریافت نمود. او سال‌ها‌ی متمادی در دانشکده کارتیج تدریس نموده و به عنوان قاضی شهری در کنوشا، ویسکانسون از سال 1985 تا 2012 مشغول به فعالیت بوده است. او مدیر سابق انجمن تاریخ شفاهی و نویسنده راهنمایی بر تاریخ شفاهی و قانون است؛ چاپ دوم. نیویورک: انتشارات دانشگاه آکسفورد، 2014.

 

 

گیگابایت، ترابایت، تترابایت- اوه!: کارگاهی برای مبارزه با چالش حفظ و نگهداری مصاحبه‎‌های تاریخ شفاهی به صورت ویدیوهای دیجیتالی

هر کاری هم بکنیم، ویدیوهای دیجیتالی قرار نیست از ما دور شوند. در عصر دسترسی فوری به اطلاعات، مردم به این حس عادت کرده‌اند که در محل حضور داشته باشند خصوصاً وقتی پای حوادث تاریخی به میان می‌آید. تولید ویدیوهای دیجیتالی بهتر از هر نوع رسانه دیگری در این راستا خدمت می‌کند. با توجه به این که تعداد افرادی که گوشی‌ها‌ی هوشمند در جیب خود دارند، رو به افزایش است، فرصت‌ها‌یی روزانه برای ثبت تاریخ از چشم‌انداز فردی وجود دارند. این نوع از ویدیوها تأثیر نافذی بر فرهنگ دارند زیرا تنها جنبه سرگرمی نداشته و پتانسیل قدرتمندی برای آموزش و ابزاری تاریخی است. به عنوان یک حوزه کاری، زمان آن فرا رسیده تا آماده شویم. هنگامی که آرشیوهای ویدیوهای دیجیتالی را گسترش می‌دهیم، چه چیزی باید در ساختارهای زیربنایی، جریان کار و روش ما تغییر کند؟ چگونه می‌توانیم سایزهای بزرگ را مدیریت کنیم؟ چند کپی باید نگه داریم و کجا؟ هر چند وقت یکبار باید ذخیره‌ای پشتیبان از آن داشته باشیم؟ کدام فرمت‌ها‌ برای طولانی مدت مناسب‌تر هستند؛ خصوصاً این که فناوری سریعاً در حال تکامل است؟ در نهایت، چگونه می‌توانید آنها را سازمان بخشیده و رهگیری آن را انجام دهید؟ جهت اجتناب از منسوخ شدن و آسیب پذیری، مدل‌ها‌ی ساختارهای زیربنایی کنونی ما و نیازهای سازمانی باید تغییر کنند. مدیر و دستیار فنی ویدیوهای دیجیتالی تازه متولد طرح تاریخ شفاهی وکسلر مرکز کتاب ییدیشYiddish Book Center’s Wexler Oral History Project، به این سؤالات پاسخ داده و گونه‌ها‌یی را برای حفظ ویدیوهای دیجیتالی تاریخ شفاهی و بهترین استانداردهای موجود معرفی می‌کند.

 

استادان: کریستا ویتنیChrista Whitney مدیر طرح تاریخ شفاهی وکسلر مرکز کتاب ییدیش Yiddish Book Center’s Wexler Oral History Project است که در آن مجموعه ویدیوها افزایش یافته و بیش از 450 مصاحبه ویدیویی عمیق با افرادی از تمامی گروه‌ها‌ی سنی و پیش زمینه‌ها‌ی مختلف در آن وجود دارند. تاریخ شفاهی کامل و گزیده‌ها‌ی آن به صورت رایگان و برخط وجود دارند.

 

امیلی فلدرEmily Felder دستیار فنی طرح تاریخ شفاهی وکسلر مرکز کتاب ییدیش است که حمایت‌ها‌ی ویدیوگرافی برای طرح‌ها‌ی داخلی و مصاحبه‌ها‌ی میدانی ارائه نموده، ویدیوها را تولید و تدوین نموده، بانک اطلاعاتی دیجیتالی و سیستم‌ها‌ی بایگانی کاغذی را نظارت و سازمان دهی می‌نماید و اولویت‌ها‌ی روندهای پس از تولید و آرشیو را تعیین نموده و مدیریت اطلاعات آرشیوی داخلی و خارجی را بر عهده دارد. او در رشته مردم شناسی از دانشگاه ماساچوست، آمهرست Amherst فارغ التحصیل شد و در آنجا بر معماری تاریخی و فیلم‌ها‌ی مستند تمرکز داشت.

 

 

کارگاه «تاریخ شفاهی، هویت فرهنگی و هنر»

این کارگاه آموزشی شامل تبادل اطلاعات و مشارکت کامل شرکت کنندگان در کارگاه است. جودیث اسلونJudith Sloan، هنرمندی که کار خود را وقف کشف روایات فردی و جوامعی نموده است که اغلب از سوی رسانه‌ها‌ی جمعی نادیده گرفته شده‌اند، به بررسی راهبردها و فناوری‌ها‌یی می‌پردازد که در روند خلق تئاتر و طرح‌ها‌ی هنری چندرسانه‌ای با تمرکز بر مهاجران آسیب‌دیده و جوانان پناهنده شکل می‌گرفتند. او تصاویر، داستان‌ها‌ و گزیده‌ها‌ی رادیویی را از آثار و کارهای مضمونی خود از نقطه نظر یک هنرمند ارائه خواهد نمود. اسلون راهنمای شرکت کنندگان در برخی از تمریناتی خواهد بود که بر هنر گوش کردن و ترادیسیدن داستان‌ها‌ به بیانات هنری تمرکز دارند. ابزار و فنون را می‌توان در طیف گسترده‌ای از شرایط کلاس‌ها‌ی دانشکده و دانشگاه، با گروه‌ها‌ی کوچکی که در روند بازتوانی از یک آسیب روحی هستند، در طرح‌ها‌ی جامعه محلی، رادیو و خبرنگاری، مصاحبه برای خلق تئاتر، شعر، آثار چند رسانه‌ای‌ و برای کلیه سنین به کار گرفت. در این کارگاه آموزشی اسلون به جزئیات و شرح شیوه‌ها‌یی می‌پردازد که با استفاده از آنها می‌توان فناوری را برای کلاس‌ها‌ی فارغ التحصیلان دانشکده، آثار کارشناسی و همچنین برای دانش آموزان دبستان و دبیرستان به کار گرفت. روندهای خلق آثار هنری از روایات شفاهی را می‌توان در تمام برنامه‌ها‌ی آموزشی استفاده کرد.

 

استاد: جودیث اسلونJudith Sloan یک بازیگر، بازیگر رادیو، نویسنده، تهیه‌کننده رادیو، فعال حقوق بشر، آموزشگر و شاعری است که از تاریخ شفاهی آگاهی دارد. به مدت بیش از بیست سال، اسلون آثار میان رشته‌ای در رادیو و تئاتر خلق نموده و صداهایی را به گوش رسانده است که از سوی مطبوعات جمعی نادیده گرفته شده‌اند. نمایش‌ها‌ی انفرادی او عبارتند از:  انکار اصلح در واکنش به آشوب، داستان بی در و پیکر: شاهدی در می‌سی سی پی و عبور از بولوار: غریبه‌ها‌، همسایه‌ها‌، بیگانگان در امریکای جدید (بر اساس کتابی که وارنر لهرر یکی از نویسندگان آن بوده است) و اثر جدید او به نام هی خانوم!. اسلون وام‌ها‌ و جوایز بسیاری برای آثار خود در تئاتر و رادیو با تمرکز بر صداهایی که از سوی رسانه‌ها‌ی جمعی نادیده گرفته‌اند، دریافت کرده است: 2013 بنیاد نیویورک برای بورسیه هنری در موسیقی/صدا، شواری کویینز در وام‌ها‌ی هنری 2012، 2013 و 2015، جوایز بنیاد فورد، راکفلر و شورای ایالتی نیویورک برای هنر؛ جایزه برندن گیل 2004؛ جایزه هنری بکستن 2005؛ و فستیوال بین المللی ترد کاست 2005، رقابت‌ها‌ی مستند کوتاه. اسلون در رقابت صوتی ملی میسوری در سلا 2008 و 2009 برای دو شعر صوتی و موسیقی خود جایزه دریافت نموده و در مستندسازی نیز در 2011 به فینال رسید. تفاسیر، نمایش‌ها‌، شعرها و مستندات او در رادیوی ملی، رادیوی مردمی نیویورک، WBEZ شیکاگو، PRI و بی بی سی و ایستگاه رادیویی عمومی سراسر آمریکا پخش شده و سخنران مهمان دانشگاه‌ها‌ در مورد تنوع، حقوق بشر و هنر بوده است و کارهای او توسط انتشارات سکند استوری Second Story Press، دابلیو دابلیو نورتون W.W. Norton و نیویورک تایمز چاپ شده‌اند. آثار تئاتر و رادیویی او در سراسر آمریکا و خارج از کشور مانند لا ماماLa Mama، تئاتر دولتی و مؤسسه اسمیتسونThe Smithsonian Institution، تئاتر مارکتMarket Theatre (ژوهانسبورگ) تولید شده‌اند. او یکی از بنیانگذاران ایرسیEarSay است. سازمانی بر پایه هنرمندان و غیرانتفاعی که کار خود را وقف کشف و نمایش داستان کسانی نموده‌ که عموماً مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و این کار را با طرح‌ها‌یی انجام می‌دهد که پلی بر خلاء بین گونه‌ها‌ی مستند و بیانی در کتاب‌ها‌، نمایش‌ها‌، بر صحنه، در رسانه‌ها‌ی صوتی و الکترونیک است. جودیث مدیر گفتمان فرهنگی از طریق هنر است که برنامه‌ای آموزشی برای ایجاد همکاری بین جوامع پراکنده است. در سال 2009، او تبدیل آسیب روحی به هنر را بنیان نهاد که به نوجوانان مناطق جنگی و جوانان مهاجری که به دلیل بلایای طبیعی و فقر آواره شده‌اند تئاتر، موسیقی و هیپ‌ها‌پ آموزش می‌دهد. علاقه او به آموزش شامل تاریخ شفاهی، تئاتر چند رسانه‌ای، رادیو، هنر روایت داستان و مهاجرت است.

 

برنامه این کارگاه‌ها در سال 2015 به این شرح است:

 

کارگاه‌های آموزشی چهارشنبه

مقدمه‌ای بر تاریخ شفاهی

8:00 صبح الی 12

گردانندگان کارگاه آموزشی: تروی ریوز، دانشگاه وینسکانسن، مدیسون، جنیفر ای. کرامر، دانشگاه ایالتی لوئیزیانا

تقسیم ثروت: آوردن تاریخ شفاهی در بین عموم

8:30 الی 12

گردانندگان کارگاه آموزشی: جیسی وُس، دانشگاه کالیفرنیای شمالی در چپل هیل، مدلینا مینور اووری، دانشگاه کالیفرنیای شمالی در چپل هیل، راشل اف. سیدمن، دانشگاه کالیفرنیای شمالی در چپل هیل، سث کاتچ، دانشگاه کالیفرنیای شمالی در چپل هیل

مقدمه‌ای بر تاریخ شفاهی ویدیوی دیجیتالی

8:30 الی 12

گردانندگان کارگاه آموزشی: جرالد ذهاوی، دانشگاه آلبانی، دانشگاه ایالتی نیویورک‌، سوزان مک کورمک، دانشگاه آلبانی،  دانشگاه ایالتی نیویورک‌

 

تاریخ شفاهی و قانون

1:00 الی 4:30 بعد از ظهر

گردانندگان کارگاه آموزشی: جان ای نوئنشواندر، دانشکده کارثیج (بازنشسته)

 

گیگابایت، ترابایت، تترابایت- اوه!: کارگاهی برای مبارزه با چالش حفظ و نگهداری مصاحبه‎‌های تاریخ شفاهی به صورت ویدیوهای دیجیتالی

1:00 الی 4:30 بعد از ظهر

گردانندگان کارگاه آموزشی: کریستا ویتنی، طرح تاریخ شفاهی وِکسلِر مرکز کتاب ییدیش، امیلی فِلدِر، طرح تاریخ شفاهی وِکسلِر مرکز کتاب ییدیش

 

کارگاه آموزشی معلمان کلاس‌های روزهای یکشنبه

تاریخ شفاهی، هویت فرهنگی و هنر

9:00 صبح الی ظهر، جان اف. کتابخانه ملی آلمان، مرکز تَمپا

استاد کارگاه آموزشی: جودیث اسلون، EarSay

 

 

 



 
تعداد بازدید: 7317


نظر شما

 
نام:
ایمیل:
نظر:
 

اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی- 121

بلافاصله از کمین بیرون آمدیم و داخل موضع شدیم. در این موضع دو سنگر بیشتر ندیدیم که داخل یکی از آنها دو نفر و در دیگری سه نفر خواب بودند. ستوانیار حسین و یک سرباز دیگر داخل هر سنگر نارنجکی انداختند و نفرات آن را به شهادت رساندند. من سنگر دیگری، کمی دورتر از این دو سنگر، دیدم و به نظرم رسید باید انبار مهمات باشد زیرا اطراف آن با گونی پوشانده شده بود و تقریباً یک مترونیم ارتفاع داشت.