ارسال 150 مقاله به دومین همایش ایران و استعمار انگلیس



برگزاری همایش: سوم اسفند ماه        
دومین همایش ایران و استعمار انگلیس با همکاری مؤسسات و مراکز اسنادی و تاریخ‌نگاری (مهتاب) در سوم اسفند در دانشگاه تهران (تالار علامه امینی) ساعت 30: 8 الی 30 :16 برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام دبیرخانه این همایش، استقبال محققان، مورخان و پژوهشگران از برگزاری این همایش و ارسال مقالات نشانگر بیداری، هشیاری و توجه پژوهندگان تاریخ معاصر می‌باشد.

تاکنون افزون از 150 مقاله تحقیقی  ـ پژوهشی از سراسر کشور رسیده است، که در این میان حضور دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی و تاریخ از برجستگی‌ خاصی برخوردار است. توجه به تاریخ محلی و ابعاد خیانت، جنایت، دخالت، توطئه‌های انگلستان در طی دو سده‌ واپسین ناگفته‌ها و نانوشته‌ها، تحریف وارونه جلوه دادن حقایق تاریخی را روشن می‌کند. به تعبیر دیگر محققان با استناد به اسناد توانسته‌اند، زوایای تاریک تاریخ معاصر ایران در رابطه با استعمار انگلیس را روشن و آشکار کنند.

«قاسم تبریزی» پژوهشگر معتقد است که این مجموعه به عنوان مقدمه‌ای برای کارهای تحقیقاتی در آینده و دقت و توجه مورخان به موضوع «استعمار‌شناسی» انگلیس‌شناسی و توطئه‌ای مراکز شرق‌شناسی، ایران‌شناسی انگلستان صفحه جدیدی از تاریخ معاصر خواهد بود.
لازم به ذکر است که دبیرخانه همایش آمادگی خود را برای دریافت مقالات اعلام نموده و تا پایان اسفند (1389) مقالات دریافتی برای چاپ کتاب مجموعه مقالات لحاظ خواهند شد.
طرح همایش سوم «ایران و استعمار انگلیس» در اوائل سال آینده بصورت فراخوان با محورهای جدید اعلام می‌شود.

مرکز اسناد مجلس



 
تعداد بازدید: 4903



http://oral-history.ir/?page=post&id=2270