پنجمین همایش جهانی خاطرات دیجیتال



پنجمین همایش جهانی خاطرات دیجیتال
چهارشنبه 13ام مارس-جمعه 15ام مارس 2013
لیسبون، پرتغال

فراخوان ارسال مقاله
هدف این کنفرانس بین رشته‏ای و چند رشته‏ای بررسی، کنکاش و ایجاد ارتباط با مسائل و برداشت‏هایی است که با بهره برداری وسیع از فناوری‏های دیجیتال در ارتباطات بین‏انسانی به وجود می‏آیند. هدف دیگر این است که نحوه تشکیل، جمع‏آوری و دی-کد کردن خاطرات کاربران آنلاین در محیط‏های سایبری-رسانه‏ای را مورد بررسی قرار دهد. همچنین در این همایش به دنبال آن هستیم تا دریابیم که سیستم‏هایی که برای تهیه و تولید به کار می روند چگونه بر نحوه درک و استفاده کاربران از سرگذشت‏هایشان تأثیر می‏گذارند. مشخصا این همایش همزمان به بحث‏های نظری و کاربردی که در زمینه‏های مفهومی تولید، تعمیر، رمزگذاری، انتشار، و تفسیر خاطرات به وجود می آیند می‏پردازد.

کارهای نمایشی، مقالات، کارگاه‏های عملی و گزارش‏ها در زمینه‏های زیر قابل قبول هستند:


1. خاطرات دیجیتال، شخصی و اجتماعی
مباحث نظری و مفهومی درباره‏ خاطره/حافظه. دیجیتالی شدن خاطرات شخصی و اجتماعی. مشخص کردن مسایل و خصیصه‏های کلیدی. اختراع و دوباره اختراع کردن دانش تاریخی. آینده خاطره/حافظه؟
2. شکل بیرونی و واسطه بخشیدن به خاطرات
استعاره‏های مربوط به خاطره در عصر دیجیتال. رسانه‏های دیجیتال در فرآیند تولید خاطرات اجتماعی. قواعد نمایشی برای ثبت و ضبط خاطرات.
3. نرم افزارهای مربوط به خاطرات و فرهنگ
واسطه(Interface)های جدید. ترسیم و نگاشت فرهنگی. خاطرات رسانه‏ای و سیستم‏های دیجیتال. وسایل ثبت و ضبط و پاسخ کاربران. راهبردهای ارایه خاطرات دیجیتال. سیستم‏های سیار(Mobile).
4. خاطره در فرهنگ‏های سایبری و هنرها
فرهنگ‏های طرفداران و شبکه‏های اجتماعی. هنرهای نوین رسانه‏ای و خاطره. فضایی‏سازی خاطره در رسانه های تعاملی و دنیاهای مجازی.
5. ذخیره‏سازی و انتشار داده‏های حافظه
ثبت دیجیتال داده‏ها. راهبردهای حفظ و بازگرداندن داده‏ها. آینده آرشیوها و کتاب خانه‏های دیجیتال. طراحی مرکز داده‏ها، بازیابی داده‏ها، استفاده و نگهداری. مشکلات قانونی، سیاسی و اجتماعی مالکیت داده‏ها.
6. استفاده‏های رسانه‏های جدید برای تولید دانش تاریخی
تاریخ حافظه اجتماعی. هویت و حافظه ملی در اثر دیجیتال. استفاده‏های سیاسی از رسانه های سایبری برای تجدیدنظرطلبی تاریخی. حافظه دیجیتال و انجمن‏ها.
7. تحقیقات مشخص بر روی حافظه اجتماعی
تحقیقات مسائل اجتماعی. تحقیقات قوم‏نگاری آنلاین. مشکلات حریم خصوصی و قانونی در اطلاع رسانی کامپیوتری اجتماعی. آرشیوهای انسانشناسی. باستانشناسی واسطه‏ها(Interfaces).
علاوه بر موارد فوق گروه هماهنگ‏کننده به طور خاص آماده پذیرفتن پیشنهادهای ازپیش‏شکل‏گرفته برای ارایه در پنل‏های همایش است.
چه چیزی ارسال کنیم
چکیده های 300 کلمه‏ای باید تا تاریخ جمعه 12 اکتبر 2012 فرستاده شوند. تمامی مطالب به صورت بی‏نام دوبار بازبینی می شوند. اگر چکیده‏ای برای همایش تایید شود، پیش‏نویس کامل مقاله باید تا تاریخ 18 ژانویه 2013 فرستاده شود. تمامی چکیده‏ها باید به طور همزمان برای مسئولین برنامه‏ریز فرستاده شوند. چکیده‏ها می‏توانند به صورت Word، WordPerfect و یا RTF به همراه اطلاعاتی که در زیر توضیح داده می شوند به ترتیب باشند:


1. نویسنده(گان)، 2. وابستگی، 3. آدرس ایمیل، 4. عنوان چکیده، 5. متن چکیده 6. در نهایت ارایه 10 کلمه کلیدی.
ایمیل‏ها باید به این عنوان ارسال شوند: Digital Memories 5 Abstract Submission
لطفا از متن معمولی (تایمز رومن 12) استفاده کنید و از استفاده از پانویس و هرگونه فرمت دیگر خودداری کنید. ما به تمامی متن‏های فرستاده شده پاسخ می‏دهیم و رسید دریافت می‏فرستیم. اگر بعد از یک هفته پاسخی از ما دریافت نکردید باید فرض کنید ما چیزی دریافت نکردیم، و مطلب ممکن است در فضای سایبری گم شده باشد! در این صورت، پیشنهاد می کنیم به دنبال راه الکترونیک دیگری بگردید و یا دوباره ارسال کنید.

ترجمه: عباس حاجی هاشمی
منبع: inter-disciplinary



 
تعداد بازدید: 4794



http://oral-history.ir/?page=post&id=2280